Friday, December 04, 2009

Rusa


Også var det på'n igjen. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Tett i pappen, tett i nesa, tett i brystet, dessuten er jeg delvis døv. Men jeg skal ikke klage. Jeg skal ikke være en negativ person. Jeg syter aldri.

Forskjølelse er så allright. Så absolutt. Ikke bare får man oppleve fenomenet rennende og tett nese samtidig og spennende væske som ligger å koser seg i brystet, men også en herlig deilig stemme, som man bare kan oppnå ved å røyke 40 om dagen og være litt på druen et par fem ganger i uka. Åh nei du, da er det bedre å gå ut i bare trusa, evt. skjerf og løpe litt rundt på parkeringsplassen i en meter snø og bli litt forskjøla. Vil jo ikke sette helsa på spill heller. Og ikke får du kjeft av mamma når du får det strenge spørsmålet om du har gått rundt med åpen hals og null polstring mellom brystkassa og trynet, for da svarer du enkelt nei uten dårlig samvittighet. "...og undertøy. Ull selvsagt. For jeg liker å klø."

Dessuten er det ganske moro å være nær døden hver gang jeg skal spise. Prøv å spis en burger med to tette nesebor. Det er lørdagsunderholdning. Spesielt hvis du har venner på besøk. Du tar en stor bit av den digge dobbel cheeseburgeren din, du rekker å tygge en halv gang før du må gape høyt og slippe inn oksygen så fort som mulig. Legg på litt smatting, og gjenta til burgeren er vel nede og du kan puste igjen. Da vil du garanteres en deilig alene-kveld. Lovely! Samme opplevelsen hver gang du tar kvelden. Så fort du legger deg ned tettes hodet, ører og ikke minst blir nesa tettere enn noensinne. Det ender opp med at du må sitte å sove. Men jeg klager ikke. Neiiiida. Alle burde prøve det en gang. Når man våkner om morgenen har man full oversikt over hvor sokkene er, hvordan vær det er ute og at man ikke går ut på feil side av senga. Klar for en ny dag med whiskystemme, tåkete øyne (noe som også er ganske kult, for det er som å ha på seg promillebriller) og pusteproblemer! Party!

Hosting er forresten det som gjør dagen min. Jeg får lov til å kjøre på med hostesaft type morfin, og det tar meg tilbake til da jeg var 12 og hadde det moro med bronkitt. En dose morfinhostesaft (cosylan?) før leggetid, og jeg sjanglet ned trappa og sluknet på 4 sekunder. Ah, awesome memories. Again: forskjølelse er party!

Poenget mitt her er at man kan ha mye morsomt med forskjølelse. Det er moro for alle sammen rundt også! Du hoster eller nyser litt og ser litt desorientert rundt deg med et tåkete blikk og ser rett og slett litt groovy ut. Og plutselig peker noen på deg og roper "SVIN!" Du har aldri følt deg mer sexy.

Kos deg med influensasesongen, og kom gjerne på besøk og nuss litt på meg. Jeg liker å være sengeliggende, kokende varm med feberfantasier.

Og, du forresten! (sorry, men jeg synes det er funny shit)
Sett et nummer på meg. Helt anonymt, jeg lover.
Hvor vil du ha meg?
1. På besøk.
2. I armkroken.
3. Langt vekk.
4. I senga.
5. Som hushjelp.
6. Som date.
7. Som kjæreste.
8. Som boksesekk.
9. På fest med.
10. På gamlehjem.
11 På dansegulvet.
12. På en fisketur.


5 comments:

Anonymous said...

7

Baliba said...

69 !

Anonymous said...

1,2,6,7,8,9

Ingar said...

Du mangler ett alternativ:

13. Som elev.

Unknown said...

3 + 1. Visit me far far away, Spanske forkjølelsesdrepere og 28 grader ved bassenget, Så blir du så frisk at tillogmed fisken føler seg snurt

Stalkere