Tuesday, April 28, 2009

Ms. Åleskjær blir gammel kvinne

Så ble Madeleiiiine Sophiiee eldre også.

Det er lenge siden jeg har sett deg, snakket med deg og fått latterkrampe med deg. Det er lenge siden jeg har sunket langt ned i togsetet på grunn av flaue høye sanger i togvognen med plastikkpose i munnen fra ei lita pike med hansker uten fingre ved siden av meg. Det er lenge siden jeg har prøvd å snakke deg i fra å sette tilbake en halvfull Litago sjokolademelk tilbake i kjøleskapet på Rimi i Oslo, fordi du ville "leve litt" før du fylte 18. Det er lenge siden jeg ble fascinert av perlene i de sorte dreadsene dine, og senere; blomsten i din rosa pannelugg. Jeg savner skoparret ditt der den venstre er sort og den høyre er rødbrun, med stripete strømpebukser oppi. Du så ut som en vakker underground-ballerina med sort strutteskjørt og med et flott "senter", turn-out og holdning. Det eneste du manglet var scullhead-hedphones og gips i tuppen av dine slitte converse sko. Jeg savner de sorte prikkene du malte på ved øynene dine, neseringen din og perioden du ville være kattepus. Virket som du ga opp da du fant ut at ekte værhår aldri ville vokse ut.

Du har møtt på utrolig mye motgang, og jeg er lei meg for at jeg aldri fikk være der for deg da du kjempet mot livets urettferdigheter. Jeg gråt for deg. Jeg hadde en tung skolegang, og selv om du kanskje ikke var klar over det, hjalp det å ha deg i español ell clasò and so on.. -ò. Det hjalp å ta følge med deg til Rimi, Kiwi, Bit eller Deli de Luca i pausen. Det var og er noe ved deg som gjør at jeg ikke føler meg alene i flamenco timene eller om du er med en hau av andre mennesker. Du var liksom så tilstede(!) og glemte meg aldri. Så, når det er sagt: Takk.

Jeg håper du har hatt 21 flotte år, så langt det har vært mulig, og at du til bursdagen din får alt du ønsker deg, som.. som...som en.. Lambi sau? Ønsker deg alt godt i verden, fordi du gir så mye uten å få det du fortjener tilbake. Og det er super synd. Fanthomas salut you.

Gratulerer masse med dagen, Ms. Madeleine Sofie Åleskjær!

3 comments:

Yvonne said...

Så utrolig bra skrevet!
Skjønneste madde <3

Madeleine said...

ÅÅÅ Kjære Marita!!! Tusentusentusen takk:) Det her var sinnsykt koselig, ble helt sjokkert og tårevåt jeg nå. Det her var virkelig den fineste gaven jeg har fått i hele mitt bursdagsliv.

TAKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SAAAAAAVNER DEG!!!!!!!! Så veldi mye!

Håper du kommer i bushdaa shune mai! :)

Love you ass!



TAKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:)

Madeleine said...

Du-u-u-uu. det var så sinnsykt koselig det her. du aner ikke hvor mye det her betydde for meg. Tusen takk igjen!

THANKS.
TAKK
DANKE (det er både tysk OG swahiili)
GRACIAS
TAKK-SÅ-MYCKET
TÆG (dansk)
TAKKI TAKKI(finsk)
TAHNKS MATE (australien)
TAAAAAAAK - YA! (kina)
TAAAAAAK - YU! (japan)

Jeg ble veldig veldig glad.
ik bliven veri gladdi gladdi.

TAAKK!
Du er kul du. Vi skulle vært å tatt en sjokomelk snart as. eller en hestetur:) Bytter stallplass til Åkrene nå, så det er jo ikke langt fra lillestrøm.

love.

Stalkere